torsdag, november 30, 2006

Lungmos

Det hände en väldigt märklig grej när jag var och handlade på en av de lokala matbutikerna i stan igår. Som vanligt så går man sin lilla runda i butiken och handlar det man ska. Men igår så stannade jag på ett ställe där jag aldrig varit förut. Och jag vet inte varför jag stannade just där, och inte heller varför jag slängde ett paket i korgen av det jag just gjorde. För jag har aldrig nånsin köpt det och inte heller sjunkit så lågt att ens ha tänkt tanken att införskaffa det. Jag blev nästan lite rädd för mig själv...
Fiskpinnar...weird...


Igår köpte jag även pölsa. Ni vet den där röran av malet kokt kött, oftast inälvor av något slag till exempel lever och hjärta, lök, korngryn och lite kryddor. Det tyckte inte jag var lika konstigt att köpa.

1 kommentar:

Kristofer sa...

Det är iaf bäst för dig att du äter potatis ihop med fiskpinnarna alt. potatismos, men isåfall riktigt potatismos.

Här får du ett recept på potatismos av mig.

Koka potatis.
Mosa potatis.
Lägg i en skvätt margarin.
Lägg i en skvätt mjölk.
Rör om på varm spisplatta.
Ät potatismos. :D